Ustawienia

Nauczyciel dyplomowany, mgr pedagogiki, logopeda, diagnosta oraz terapeuta wad wymowy i zaburzeń mowy

Pracę w poradni rozpoczęła ponad 35 lat na stanowisku logopedy. W Poradni prowadzi diagnozę i terapię dzieci i młodzieży posiadających wadę wymowy oraz zaburzenia mowy. Ponadto udziela porad i konsultacji rodzicom, podpowiada jak pracować z dzieckiem, na co zwrócić uwagę, aby mowa dzieci była prawidłowa i zrozumiała dla otoczenia, jak powinien przebiegać jej prawidłowy rozwój, kiedy udać się z dzieckiem do specjalisty, co powinno rodziców zaniepokoić w jej rozwoju.

P. Ania ukończyła studia z zakresu pedagogiki, podyplomowe studia z zakresu filologii polskiej oraz pomagisterskie studium logopedyczne. Należy do Polskiego Związku Logopedów, w 2003 roku uzyskała certyfikat zawodowy logopedy potwierdzający pełne kwalifikacje zawodowe.

Dba o rozwój zawodowy poprzez samodzielne studiowanie literatury fachowej, udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, kursach, szkoleniach, warsztatach, konferencjach. Zdobytą wiedzę p. Ania stosuje w swojej pracy podnosząc w ten sposób jakość wykonywanych działań w Poradni. W swojej pracy wykorzystuje technologię komputerową i informacyjną uatrakcyjniając w ten sposób zajęcia. Współpracuje z instytucjami działającymi na rzecz dobra dzieci i młodzieży.

P. Ania ukończyła następujące formy doskonalenia zawodowego w formie kursów, szkoleń oraz warsztatów:

  • Wdrożenie powszechnych badań przesiewowych słuchu u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym
  • Nowoczesne metody diagnozowania zaburzeń słuchu
  • Jestem tutaj- sytuacja osób niesłyszących, ich funkcjonowanie w społeczności lokalnej
  • Technika mowy i higiena głosu
  • Wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się szansą dla dzieci z poważnymi zaburzeniami w komunikacji
  • Logopedyczna metodologia diagnozowania afazji
  • Terapia behawioralna dzieci autystycznych i upośledzonych umysłowo
  • Terapia EEG Biofeedback
  • Pomoc psychologiczna w sytuacji interwencji kryzysowej
  • Terapia logopedyczna dziecka z rozszczepem podniebienia
  • Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Diagnoza i terapia funkcji wzrokowych w trudnościach w czytaniu
  • Masaż Shantala-idea wspierająca dziecko i rodzica
  • Wczesna diagnoza i terapia szansą dla dziecka z autyzmem
  • Terapia ręki
  • Wspieranie osób z autyzmem na przestrzeni ich życia
  • Zachowania trudne u osób z autyzmem i zespołem Aspergera
  • Metody pracy z dziećmi z autyzmem i zespołem Aspergera
  • Trudne zachowania u dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi
  • O uszach, diagnostyce słuchu i niedosłuchach
  • Seksualność osób z zaburzeniami rozwojowymi
  • Metoda werbo-tonalna. Programowanie wczesnych etapów rozwoju językowego
  • Jak sobie radzić z trudnymi zachowaniami osób z autyzmem
  • Budowanie koalicji międzysektorowej na rzecz wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny
  • Metody pracy z osobami z autyzmem w oparciu o doświadczenia transgraniczne