Procedura przyjąć na terapię
- Złożenie w sekretariacie Poradni wypełnionego wniosku zawierającego dane dziecka oraz określenie rodzaju terapii (pedagogiczna, psychologiczna, logopedyczna, SI, taktylna) – oddzielny wniosek na każdą z terapii lub wysłanie podpisanego wniosku poczta lub zeskanowanego podpisanego wniosku na adres e-mail poradni. Wniosek do pobrania w zakładce DRUKI DO POBRANIA.
- Wnioski składamy w wyznaczonym wcześniej terminie!
- Z rodzicami dzieci zakwalifikowanych na terapię, osobiście będą kontaktować się terapeuci na początku roku szkolnego, w którym miałaby się odbywać terapia i ustalą dogodne terminy (z uwzględnieniem tygodniowego rozkładu pracy placówki!).
Zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci nieśmiałych
Dzięki uczestnictwu w zajęciach dzieci:
- wzmocnią poczucie własnej wartości,
- rozwiną umiejętności społeczne,
- nauczą się wyrażania emocji i potrzeb, wykształcą umiejętność odreagowywania napięć i relaksowania się,
- posiądą wiedzę o różnych sposobach dążenia do celu.
ZAPISY - osobiście w Poradni lub telefonicznie pod numerem 83 357 37 88
Zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci nadpobudliwych i impulsywnych
Zajęcia dedykowane dla dzieci z klas I–III oraz IV–VI
Podczas zajęć dzieci nauczą się:
- sposobów samokontroli
- odreagowania negatywnych napięć
- korzystać z umiejętności społecznych
- zasad prawidłowej komunikacji między ludźmi
- zgodnego współżycia i współdziałania
- technik relaksacji
Zajęcia terapeutyczne w zakresie Integracji Sensorycznej
Rodzicu, jeżeli Twoje dziecko:
- silnie, negatywnie reaguje na mycie głowy, twarzy, czesanie i obcinanie włosów i paznokci
- ma trudności z rozumieniem poleceń
- trudno mu się skoncentrować
- ma słabą reakcję na ból
- nie lubi przytulania
- zbyt lekko lub zbyt mocno ściska przedmioty
- posiada słabą równowagę, kłopoty z nauką jazdy na rowerze, wciąż się potyka, jest niezgrabne ruchowo, ma kłopoty na w-fie
- preferuje tylko pewne typy jedzenia
- ma trudności z samodzielnym ubieraniem się
- stale narzeka na metki w ubraniach
- chodzi na palcach lub unika chodzenia boso po trawie lub piasku
- jest nadwrażliwe na dźwięki
- ma kłopoty z artykulacją, opóźnienia w rozwoju mowy
- przejawia trudności z pisaniem, wycinaniem
może to być znak, że występują u niego dysfunkcje w zakresie Integracji Sensorycznej - skontaktuj się ze specjalistą w naszej Poradni
Grupowe zajęcia dla dzieci w wieku przedszkolnym prowadzone Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Na zajęciach dzieci udoskonalą:
- umiejętność współpracy z grupą
- zdolność kontroli nad własnym ciałem
- świadomość siebie
- umiejętność nawiązywania relacji osobistej z innymi
- umiejętność relaksowania się i wyciszania emocji
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, a czas trwania to: 45 minut.