Ustawienia

Procedura przyjąć na terapię

  1. Złożenie w sekretariacie Poradni wypełnionego wniosku zawierającego dane dziecka oraz określenie rodzaju terapii (pedagogiczna, psychologiczna, logopedyczna, SI, taktylna) – oddzielny wniosek na każdą z terapii lub wysłanie podpisanego wniosku poczta lub zeskanowanego podpisanego wniosku na adres e-mail poradni. Wniosek do pobrania w zakładce DRUKI DO POBRANIA.
  2. Wnioski składamy w wyznaczonym wcześniej terminie!
  3. Z rodzicami dzieci zakwalifikowanych na terapię, osobiście będą kontaktować się terapeuci na początku roku szkolnego, w którym miałaby się odbywać terapia i ustalą dogodne terminy (z uwzględnieniem tygodniowego rozkładu pracy placówki!).

Zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci nieśmiałych

Dzięki uczestnictwu w zajęciach dzieci:

  • wzmocnią poczucie własnej wartości,
  • rozwiną umiejętności społeczne,
  • nauczą się wyrażania emocji i potrzeb, wykształcą umiejętność odreagowywania napięć i relaksowania się,
  • posiądą wiedzę o różnych sposobach dążenia do celu.

ZAPISY - osobiście w Poradni lub telefonicznie pod numerem 83 357 37 88

Zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci nadpobudliwych i impulsywnych

Zajęcia dedykowane dla dzieci z klas I–III oraz IV–VI

Podczas zajęć dzieci nauczą się:

  • sposobów samokontroli
  • odreagowania negatywnych napięć
  • korzystać z umiejętności społecznych
  • zasad prawidłowej komunikacji między ludźmi
  • zgodnego współżycia i współdziałania
  • technik relaksacji

Zajęcia terapeutyczne w zakresie Integracji Sensorycznej

Rodzicu, jeżeli Twoje dziecko:

  • silnie, negatywnie reaguje na mycie głowy, twarzy, czesanie i obcinanie włosów i paznokci
  • ma trudności z rozumieniem poleceń
  • trudno mu się skoncentrować
  • ma słabą reakcję na ból
  • nie lubi przytulania
  • zbyt lekko lub zbyt mocno ściska przedmioty
  • posiada słabą równowagę, kłopoty z nauką jazdy na rowerze, wciąż się potyka, jest niezgrabne ruchowo, ma kłopoty na w-fie
  • preferuje tylko pewne typy jedzenia
  • ma trudności z samodzielnym ubieraniem się
  • stale narzeka na metki w ubraniach
  • chodzi na palcach lub unika chodzenia boso po trawie lub piasku
  • jest nadwrażliwe na dźwięki
  • ma kłopoty z artykulacją, opóźnienia w rozwoju mowy
  • przejawia trudności z pisaniem, wycinaniem

może to być znak, że występują u niego dysfunkcje w zakresie Integracji Sensorycznej - skontaktuj się ze specjalistą w naszej Poradni

Grupowe zajęcia dla dzieci w wieku przedszkolnym prowadzone Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

Na zajęciach dzieci udoskonalą:

  • umiejętność współpracy z grupą
  • zdolność kontroli nad własnym ciałem
  • świadomość siebie
  • umiejętność nawiązywania relacji osobistej z innymi
  • umiejętność relaksowania się i wyciszania emocji

Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, a czas trwania to: 45 minut.