diagnozowaniem rozwoju intelektualnego, emocjonalnego, społecznego dzieci i młodzieży
diagnozowaniem specyficznych trudności w uczeniu się, jak: dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia
udzielaniem porad i konsultacji dla młodzieży, rodziców i nauczycieli
wczesnym wspomaganiem rozwoju dzieci
prowadzeniem terapii indywidualnej dzieci, młodzieży i ich rodzin
prowadzeniem terapii grupowej w różnego rodzaju trudnościach w zależności od potrzeb uczestników
prowadzeniem grup psychoedukacyjnych dla dzieci, młodzieży i rodziców
prowadzeniem grupy wsparcia dla rodziców dzieci z zespołem ADHD i innymi problemami w zależności od ilości zgłaszanych potrzeb
działaniami psychoprofilaktycznymi na terenie szkół i poradni
pomocą w sytuacjach kryzysowych i działaniami interwencyjnymi na terenie szkoły lub poradni
kierowaniem dzieci do lekarzy specjalistów
współpracą z innymi instytucjami jak: sąd, policja, MOPS, GOPS
konsultowaniem z nauczycielami, pedagogami szkolnymi w sprawach uczniów lub zespołów klasowych
uczestnictwem w Radach Pedagogicznych Poradni
prowadzeniem w szkołach i placówkach szkoleniowych posiedzeń rad pedagogicznych dla nauczycieli oraz spotkań grupowych i indywidualnych z rodzicami
uczestnictwem w dniach otwartych, imprezach okolicznościowych szkół i placówek oświatowych
Logopeda prowadzi:
diagnozę zaburzeń mowy, głównie u dzieci
wczesną interwencję logopedyczną dla dzieci od 1 do 3 lat
terapię wad wymowy
terapię jąkania indywidualną
konsultacje dla nauczycieli i rodziców oraz
uczestniczy w Radach Pedagogicznych Poradni
prowadzi w szkołach i placówkach szkoleniowe posiedzenia rad pedagogicznych dla nauczycieli oraz spotkani grupowe i indywidualne dla rodziców [wg zgłaszanych potrzeb]
uczestniczy w dniach otwartych, imprezach okolicznościowych szkół i placówek oświatowych
Pedagodzy zajmują się:
diagnozą trudności w nauce
diagnozą specyficznych trudności w uczeniu się - dysleksja, dyskalkulia
prowadzeniem zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
prowadzeniem zajęć wyrównawczych
wspieraniem rozwoju poprzez wykorzystanie metod: Weroniki Sherborne, terapii taktylnej, Dobrego Startu, terapii pedagogicznej
udzielaniem instruktażu rodzicom do pracy z dziećmi w domu
udzielaniem wskazówek nauczycielom do pracy z dziećmi w szkole
uczestnictwem w Radach Pedagogicznych Poradni
prowadzeniem grup psychoedukacyjnych dla dzieci, młodzieży i ich rodziców
prowadzeniem w szkołach i placówkach szkoleniowych posiedzeń rad pedagogicznych dla nauczycieli oraz pedagogizacji rodziców
uczestnictwem w dniach otwartych, imprezach okolicznościowych szkół i placówek oświatowych
Doradca zawodowy prowadzi:
indywidualne konsultacje dla młodzieży i ich rodziców
badania pod kątem wyboru zawodu i kierunku dalszego kształcenia, w tym dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, z niepowodzeniami szkolnymi, zagrożonej wykluczeniem społecznym
zajęcia grupowe przygotowujące do przejścia od roli ucznia do roli aktywnego uczestnika rynku pracy
opiniowanie w sprawach uczniów o ograniczonych możliwościach wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia
informowanie o możliwych ścieżkach kształcenia, trendach na rynku pracy, upowszechnianie wiedzy z dziedziny zawodoznawstwa
wspieranie szkół w organizacji wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego oraz
uczestniczy w Radach Pedagogicznych Poradni
prowadzi w szkołach i placówkach szkoleniowych posiedzeń rad pedagogicznych dla nauczycieli oraz spotkań grupowych i indywidualnych z rodzicami
Kto może się do nas zgłaszać?
Udzielamy BEZPŁATNEJ pomocy psychologiczno-pedagogicznej, logopedycznej dzieciom i młodzieży , a także ich rodzicom (opiekunom prawnym) i nauczycielom w zakresie wychowania i kształcenia. Z naszej pomocy mogą korzystać uczniowie, ich rodzice i nauczyciele przedszkoli, szkół i placówek z terenu Powiatu Łosickiego oraz dzieci nie uczęszczające do przedszkola i ich rodzice [opiekunowie prawni] mieszkający na terenie Powiatu Łosickiego.
Oferujemy BEZPŁATNĄ pomoc z zakresu doradztwa zawodowego, RÓŻNEGO RODZAJU TERAPII dzieciom, młodzieży z problemami w codziennym funkcjonowaniu szkolnym i społecznym ORAZ SZEREG działań profilaktycznych.
Wydajemy: a. orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na występowanie niepełnosprawności dziecka lub ucznia (niesłyszące, słabosłyszące, niewidzące, słabowidzące, niepełnosprawne ruchowo, w tym z afazją, niepełnosprawne intelektualnie w stopniu lekkim, niepełnosprawne intelektualnie w stopniu umiarkowanym, niepełnosprawne intelektualnie w stopniu znacznym, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, z niepełnosprawnością sprzężoną) b. orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niedostosowanie społeczne oraz ze względu na zagrożenie niedostosowaniem społecznym.
Wydajemy orzeczenia o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego, orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania lub orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.
Wydajemy opinie po przeprowadzonych badaniach (w tym opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, o potrzebie objęcia zindywidualizowaną ścieżką kształcenia).
Prowadzimy zajęcia z zakresu wczesnego wspomaganie rozwoju dzieci.